Start

Menu

ATEST, Prawo jazdy Ełk, kursy prawa jazdy Prawo jazdy Ełk, kursy prawa jazdy. Prawo jazdy dla osób niepełnosprawnych. Prawo jazdy kategorii A A1 A2 B. Wysoka zdawalność, indywidualne podejście.

Prawo jazdy dla osób niepełnosprawnych

Prawo jazdy dla osób niepełnosprawnych

Prawo jazdy bez barier, bez stresu

Poznajmy się

Szanowni Państwo, nazywam się Stanisław Chojęta. Od 2008 r szkolę osoby niepełnosprawne. Szkolę na specjalnie przystosowanym samochodzie Nissan Note wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów. Dzięki temu mogą w nim odbywać kurs osoby z niedowładem kończyn górnych bądź dolnych, a także pozbawione którejś z nich.

Prawo jazdy bez barier

Te słowa to nie zabieg marketingowy, to motto mojej pracy z osobami niepełnosprawnymi. Staram się robić wszystko, by wcielać je w życie. Wierzę, że każdy może zdobyć prawo jazdy, a moją rolą jest jak najefektywniejsza pomoc w jego zdobyciu. Niewiele schorzeń może to uniemożliwić, wszystkim innym wychodzę na przeciw. Do każdej osoby podchodzę indywidualnie, staram się poznać, zrozumieć problemy i pomóc najlepiej, jak potrafię. Zapraszam do zapoznania się z materiałami zamieszczonymi na tej stronie i kontaktu ze mną. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że za trzy miesiące będziesz trzymać w ręku wymarzony, plastikowy dokument poświadczający Twoje umiejętności poruszania się po drogach.

To Ty będziesz moim instruktorem?

Tak. W firmie Atest zatrudniamy też innych instruktorów, ale osoby niepełnosprawne szkolę tylko i wyłącznie ja. To pozwala mi mieć pewność, że zostaną one potraktowane w sposób odpowiedni, a ich szkolenie będzie przebiegać efektywnie.

nissan_note

Dysponujemy specjalnie dostosowanym autem (Nissan Note). Mogą się nim poruszać osoby niepełnosprawne ruchomo z różnym rodzajem inwalidztwa:

  • Niepełnosprawność obu kończyn dolnych
  • Niepełnosprawna jedna kończyna górna i jedna dolna

Samochód posiada:

  • Automatyczną skrzynię biegów
  • Sprzęgło automatyczne
  • Ręcznie sterowany hamulec roboczy
  • Elektrycznie sterowany hamulec postojowy
  • Przyspieszenie sterowane ręcznie
  • Urządzenia sterowania obsługiwane bez negatywnego wpływu na kierowanie i obsługę
  • Zwykły układ kierowania ze wspomaganiem
  • Układ kierowniczy z aktywnym wspomaganiem
  • Gałka na kierownicy
  • Zewnętrzne lusterko prawe lub lewe
  • Panoramiczne wewnętrzne lusterko
  • Elektrycznie sterowane zewnętrzne lusterko
  • Fotel kierowcy na dobrej wysokości obserwacyjnej i w normalnej odległości od kierownicy i pedałów
  • Fotel kierowcy z podłokietnikiem
  • Regulacja pasa bezpieczeństwa

Egzamin w przystosowanym automacie

Kurs kończy się oczywiście egzaminem…

Egzamin to bardzo stresujące przeżycie. Jednakże zdawalność moich podopiecznych korzystających z automatycznej skrzyni biegów przekracza 95%. Na ulgowe traktowanie ani na szczęście nie można zbytnio liczyć.

Oczywiście. Pamiętaj jednak, że egzamin odbędzie się w samochodzie, który bardzo dobrze poznasz, bo spędzisz w nim minimum 30 godzin. W samochodzie tym nie będzie kamer, które nierzadko powodują dodatkowy stres. Będziesz tam jedynie Ty i Twój egzaminator.

Jak będzie wyglądał egzamin?

Standardowo. W trakcie egzaminu będziesz musiał liczyć na siebie. Wykorzystać to, czego się nauczyłeś, opanować nerwy, zachować spokój i zimną krew. Jednakże nie będziesz tam sam. Pomogę ci na tyle, na ile to możliwe. Zadbam, by egzaminatorzy otrzymali komplet Twoich dokumentów i szczegółowo poznali Twoje schorzenia. Jeśli lody chcesz przełamywać sam, oczywiście masz do tego prawo.

Przedstawisz mnie, wsiądziemy do auta i…

Zachowując czujność wykonywać będziesz kolejne zadania. Ufaj sobie lecz bądź ostrożny. Wierzę, że moja obecność w trakcie egzaminu uspokoi cię. W kluczowych momentach pozwoli przypomnieć sobie sposób wykonania trenowanego wcześniej manewru.

Zdam?

Oczywiście. Ważna jest wiara, determinacja i nieuleganie przeciwnościom. Wszystko zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Przypomnę moje motto: prawo jazdy bez barier. Wierzę, że każdy człowiek pragnący normalnie funkcjonować w społeczeństwie może je zdobyć. Moją misją jest mu to umożliwić. Jeśli pierwsza próba nie zakończy się sukcesem, zarezerwujemy kolejny termin, dopracujemy ewentualne braki i będziemy próbować ponownie.

Indywidualne podejście

Jak będzie wyglądał kurs?

W dużej mierze zależy to od Ciebie. Oczywiście wypełnimy wszystkie wymagania ustawowe: 30 godzin zajęć praktycznych i 30 godzin zajęć teoretycznych. Miejsce, gdzie się one będą odbywać, ustalimy wspólnie. Zajęcia teoretyczne mogą mieć miejsce w Ełku, który jest siedzibą mojej firmy lub w jednej z renomowanych szkół jazdy na terenie Twojego miasta. Zajęcia praktyczne, czyli jazdy odbędziemy w Suwałkach lub Łomży zależności od Twojej decyzji.

Ile będzie trwał kurs?

Wiele zależy od Twoich preferencji i zdolności. Jestem tu dla Ciebie i dostosuję wszystko tak, aby obie strony były zadowolone. Możemy postarać się wszystko czasowo ścieśnić, zaplanować efektywną naukę na 5-10 dni następujących po sobie (co może się okazać przydatne przy konieczności korzystania z hotelu). Standardowo kurs trwa około 2 miesięcy. Na pewno nie trafisz na egzamin nieprzygotowany. Od tego przecież zależy bezpieczeństwo Twoje i Twoich bliskich. A także moja reputacja.

Ile to wszystko będzie kosztować?

Skontaktuj się z nami, by omówić Twoją sytuację, ustalić cenę kursu i zarezerwować termin.

Kurs teoretyczny i praktyczny

Od czego zaczniemy?

Pierwszym etapem jest szkolenie teoretyczne. Z tym raczej nikt nie ma problemu. Tak jak każdy kursant, będziesz musiał zapoznać się zasadami ruchu drogowego, obsługą samochodu, a także zaliczyć obowiązkowe szkolenie z pierwszej pomocy. Otrzymasz od nas materiały szkoleniowe, testy i wszelką niezbędna pomoc w zrozumieniu przedstawianych zagadnień. Termin zajęć teoretycznych dostosujemy do Twoich potrzeb. Możemy też zorganizować je w jednej z renomowanych szkół jazdy na terenie Twojego miasta.

Co dalej?

W międzyczasie zajmiemy się załatwianiem formalności. Wypełnimy odpowiednie wnioski oraz skierujemy Cię na specjalistyczne badania lekarskie, które określą, pod jakimi warunkami możesz prowadzić samochód. A gdy pomyślnie przejdę badania?

Odpowiednio przystosowany samochód będzie już na Ciebie czekał. Umówimy termin pierwszej jazdy i usiądziesz za kółkiem. W zależności od Twoich postępów, będziemy mierzyć się z coraz trudniejszymi sytuacjami drogowymi (ze szczególnym uwzględnieniem tych miejsc, które upodobali sobie egzaminatorzy) i będę Cię uczył wymaganych na egzaminie manewrów (np. parkowania i zawracania czy jazdy po łuku). Jestem doświadczonym instruktorem, wiem, jak wielkim problemem bywają nieumiejętność radzenia sobie z własnymi nerwami, brak predyspozycji, bariery wyznaczone przez ciało. Zrobię wszystko, by Twój kurs był efektywny, a jego atmosfera miła i spokojna. Jeśli chcesz wiedzieć, czy się mi to udaje, przeczytaj opinie moich klientów lub skontaktuj się z nimi. Jestem pewien, że wydadzą mi dobrą opinię.

Jak trudna jest nauka jazdy?

Wszystko zależy od Ciebie. Od tego, jak będziesz sobie radzić z zauważaniem znaków, omijaniem zagrożeń, jak bardzo będziesz czujny i skoncentrowany. Ogromna większość moich kursantów zdaje egzamin za pierwszym razem po wyjeżdżeniu 30 godzin. Na pewno nie trafisz na egzamin bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Na bieżąco będę Cię informował o postępach i ewentualnych trudnościach, z którymi będziemy się mierzyć w trakcie kolejnych godzin.

Pomoc w przystosowaniu samochodu

Czy zdany egzamin zakończy naszą znajomość?

Absolutnie nie. Bardzo cenię sobie kontakty z moimi kursantami. Wierzę, że wpiszesz się do naszej księgi pamiątkowej i polecisz naszą firmę znajomym. Oczekując na wydanie dokumentu wspólnie zastanowimy się, jakiego samochodu potrzebujesz. Jakie modyfikacje będzie trzeba do niego wprowadzić i gdzie to można zrobić. Służę radą i pomocą w tym zakresie. Droga to ponadto szereg trudnych do przewidzenia sytuacji. Czasem potrzeba pomocy fachowca w rozwiązywaniu sporów z innymi uczestnikami ruchu. Także i tu służę swoimi umiejętnościami i zawsze zachęcam do kontaktu ze mną!

Jak będzie wyglądała pomoc w doborze samochodu?

Jeśli będziesz zainteresowany taką formą pomocy, spotkamy się ponownie i porozmawiamy o konkretnych modelach. Oczywiście najważniejsze będą Twoje preferencje i zasoby finansowe.

Czy w każdym samochodzie można dokonać odpowiednich przeróbek?

Przerabiać można każdy samochód, ale nie zawsze będzie to rozwiązanie sensowne czy ekonomiczne. Czasem przeszkadzać może nam np. klimatyzacja, czasem koszt przeróbek przewyższy wartość samochodu. Pomogę Ci wybrać auto dopasowane do Twoich potrzeb, doradzę modyfikacje, które sprawią, że będziesz w nim bezpieczny i poczujesz się komfortowo. Pomogę Ci nabyć odpowiednie części i wskażę dobry warsztat, który wykona odpowiednie przeróbki. Jestem dla Ciebie i służę swoją wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami. Do zobaczenia na kursie!

Aktualności i promocje

Aktualności i promocje »

Porady dla kursantów

Zdanie egzaminu na prawo jazdy nie zależy tylko od twoich umiejętności. Składa się na to wiele czynników. Dla bardzo wielu osób egzamin wiąże się z ogromnym stresem i to właśnie on często bywa przyczyną negatywnego wyniku.

Porady dla kursantów »

Kontakt z nami

atest

„ATEST” Szkolenia, Obsługa Firm
Beata Maria Chojęta
ul. Gdańska 24A lokal 2, 19-300 Ełk
tel./fax: 087 610 46 46
NIP: 848-108-21-44

Społeczność

Stopka

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

© 2015 Prawko.elk.pl
Powrót do góry